شرکت پالایش کود

شرکت پالایش کود ارائه دهنده با کیفیت ترین کود های ارگانیک و گیاهی برای انواع گیاهان خانگی و گلخانه ای با ارسال سریع به تمام کشور

شرکت پالایش کود

شرکت پالایش کود ارائه دهنده با کیفیت ترین کود های ارگانیک و گیاهی برای انواع گیاهان خانگی و گلخانه ای با ارسال سریع به تمام کشور

شرکت پالایش کود ارائه دهنده با کیفیت ترین کود های ارگانیک و گیاهی برای انواع گیاهان خانگی و گلخانه ای با ارسال سریع به تمام کشور

۶ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

راه های کشتن ملخ

راه های از بین بردن ملخ
ملخ ها از دیرباز با انسان ها همراه بود اند و سابقه حضور این موجودات به زمان های پیش از دایناسورها می رسد طبق فسیل های کشف شده این موجودات از سیصد میلیون سال قبل بر روی زمین زندگی می کردند . ملخ صحرایی گونه ای مهاجم است که از طریق تخم ریزی زیاد می شود . ملخ ماده در هر سیکل تخم گذاری صدها تخم را وارد خاک میکند.
ملخ ماده در زمان زندگی خود که سه تا پنج ماه است ، حدود دو بار یا حدود پنج بار تخم ریزی انجام میدهد؛ پس هر ملخ قادر است بیش از هزار حشره را به وجود آورد . این تخم ها در زمین باقی میماند و زمانی که شرایط مناسب و خاک مرطوب باشد، به شفیره تبدیل می‌شود.
ملخ بزرگسال یکی از بدترین آفت ها به حساب می آید زیرا از سرعت و قدرت تخریب بالایی برخوردار است و برخی مواقع به صورت دسته جمعی به زمینهای کشاورزی و منابع طبیعی حمله می کند . قدرت تخریب این ملخ بقدری بالا است که اگر با آن مقابله نشود سبب نابودی میلیون ها هکتار زمین کشاورزی خواهد شد.
این ملخ ها از روی آبهای خلیج فارس عبور میکنند و سبب تخریب مزارع در ایران می شود . برای مبارزه با این آفت در زمینهای کشاورزی و باغات سموم شیمیایی و روشهای زراعی وجود دارد.
راه های از بین بردن ملخ
راه های مقابله با حمله ملخ ها
  1. روشهای مبارزه مکانیکی ملخ
به کمک کندن کانال در مسیر مهاجرت ملخ یا بیرون انداختن کپسول تخم ملخ‌‌ها از خاک یا طعمه پاشی که در آن کنجاله ذرت یا سبوس را به سموم مختلف آفت کش آغشته کرده و در بین ملخ ها پخش می کنند . البته در این روش به نیروی کار زیادی نیاز است .
  1. روش سمپاشی افشانه ایی
بهترین روش مبارزه با آفات در کل ایران است. این راه نیاز به آموزش و لباس خاص مورد نیاز است تا مشکلی به وجود نیاید.
  1. روش محلول پاشی
از مخلوط کردن آب و آفت کش استفاده می‌شود و برای زمینهای کشاورزی با مساحت بسیار بالا مورد استفاده قرار می گیرد که به منظور مبارزه یا پیشگیری با هجوم ملخ ها خوب عمل نمی کند .
  1. روش گرد پاشی
موادی مانند پودر گچ را با آفت کش مخلوط کرده و روی ملخ ها پاشیده می شود . این از روشهای بسیار قدیمی و منسوخ شده می باشد . البته دیگر این روش ها در این زمان کاربردی نیست
محلول پاشی به روش حجم بسیار کم ذرات
سم را با فرمول خاصی آماده کرده و اصولا به مقدار یک لیتر در ده هزار متر مربع به منظور جلوگیری از هجوم بیشتر ملخ ها استفاده می شود. روش استفاده از رقیق کردن سم و سمپاشی آنها است .
برای خرید انواع کود به صفحه اصلی مراجعه کنید.
  • palayeshcood palayeshcood
  • ۰
  • ۰
آیا کاکتوس ها مقاوم هستند
کاکتوس به خاطر رشد سریع و آسان آن معروف است . کاکتوس نیاز به شرایط خاصی برای نگهداری احتیاج دارد تا بتواند رشد خوبی داشته باشد. با استفاده از کود کاکتوس میتوان رشد این گیاه را افزایش داد. کاکتوس و دیگر گیاهان با برگ های آبدار و پر به کمک ریشه معلوم می شوند که آب و مواد مورد نیاز را ذخیره می کنند تا شرایط سخت را تحمل کنند.
بیشتر کاکتوس ها فصل رشد و نمو دارند . معمولا فصل رشد از بهار شروع و تا پاییز ادامه دارد . در فصل رشد و نمو حتما به یک بار آبیاری در هفته نیاز دارد. وقتی بزرگتر می شود به آب بیشتری احتیاج دارند. باید به طور کامل آبیاری شوند به گونه ای که آب از زیر گلدان ها خارج شود.
غرقاب شدن خاک هم سبب پوسیدگی و قارچ در اطراف ریشه گیاه می شود . در مجموع کاکتوس در برابر گیاهان دیگر به آب کمتری نیاز دارد پس با آبیاری بیش از نیاز آن سبب از بین رفتن گیاه و پوسیدگی آن می شوید.
عکس کاکتوس و نگهداری از کاکتوس
روش رسیدگی به کاکتوس ها
در کل ماه های زمستان، کاکتوس از آب و دما کم استفاده می کند پس مقدار کمی آب در هر زمان مشخص دهید . دمای خنک و خشک و کم آب خاک گیاه را سفت و محکم می کنند و جوانه های کاکتوس را بارور می سازد . پشت پنجره های منزل می توانند محیطی بسیار خوب و مناسبی در طول فصل زمستان باشد. کاکتوس در دمای عادی اتاق رشد خوب و مناسبی خواهد داشت . ولی امکان شکوفه نکردن و بارور نشدن است . همین طور بهتر است که در زمان کمون و توقف رشد گیاه از کود دادن به کاکتوس ها جلوگیری کنید.
در طی مدت فصل رشد، اضافه کردن کود در هر بار آبیاری به کاکتوس بسیار مفید و مناسب است . کود باید دارای تناسب درستی از پتاسیم ، نیتروژن، فسفر و آهن مناسب برای کاکتوس باشد.
مقدار نور مورد نیاز در هر کاکتوس متفاوت است . در مجموع می توان گفت که آنها نور خورشید یا نور غیر مستقیم را ترجیح می دهند ولی باید به رفتار گیاه بسیار توجه کرد . اگر کاکتوس نور بیش از نیاز خود دریافت کند، امکان دارد سفید شود یا قسمت های نارنجی ، زرد در برگ ها ایجاد شود. همین طور آفتاب می تواند با تابش مستقیم برگ های گیاه را بسوزاند . اگر که نور کمی را دریافت کند امکان دارد دچار کمبود کلروفیل شود. در کاکتوس های گرد این موضوع دارای اهمیت ویژه ای است و باید گلدان ها را منظم جا به جا شود .
با ترکیب یک بخش از خاک گلدان با یک بخش ماسه و شن خاک مناسب با زهکشی خوبی را می توان تهیه کرد . کاکتوس به علت آبیاری زیاد و خاک نامناسب بدون زهکشی، نور نامناسب دچار انواع بیماری های قارچی شود. وجود لک های سفید بر پیکر کاکتوس احتمال بیماری قارچی و آفت هست.
 
  • palayeshcood palayeshcood
  • ۰
  • ۰

فضاسازی پشت بام منزل

پشت بام سبز چیست
پشت بام گیاهی را می تواند این چنین تعریف کرد که روی آن گیاهان و درختان به بالا حرکت میکنند. تنوع گیاهی در آن میتواند از بام با درختان تا چمن غیر طبیعی و یا باغ باشد که با انواع مختلف گیاهان پوشیده میشود . این کار به گیاهانی نیاز دارد که به درستی انتخاب شوند تا در مقابل در شرایط بی آبی و یا عوامل اقلیمی مختلف و حتی سرمای شدید خشک مقاومت کند. هر چند که استفاده از کود های مختلف در روند رشد گیاهان موثر است ولی نوع گیاهان و درختان و نوع آب و هوا و محیطی اقلیمی منطقه بستگی دارد .
عکس پشت بام سبز
چگونه در پشت بام باغچه بسازیم
  • ایجاد فضای سبز، زیبا و بالا بردن کیفیت زندگی
  • کنترل دمای ساختمان
  • کم شدن تغییرات ، تغییرات آب و هوایی شهری
  • تصفیه هوا و کاهش دی اکسید کربن هوا
  • بهتر شدن منظره اطراف ساختمان
  • افزایش سطح کشاورزی
چگونه در پشت بام سبزی بکاریم
پشت بام های سبز سبب کاهش آلودگی آب و هوا ، زیبایی منظر شهرها هم فراهم می کند و روشی خوب برای کم شدن سیل‌ است. پشت بام‌ سبز در بیشتر کشورهای دنیا استفاده می شود مثلا در کشور آلمان پانزده درصد از کل بام ها سبز است. در آمریکا پنج میلیون متر مربع در پشت بام سبز طراحی شده است.
پشت بام‌ سبز بوسیله جذب آب حاصل از بارندگی، سبب تأخیر ایجاد رواناب ها ، از وقوع سیل که خسارت مالی و جانی را به دنبال دارد کاهش میدهد.
همان طور که سبب کاهش سیل‌ شهری میشود، پشت بام‌ سبز به کم شدن آلودگی هوا و محیط زیست کمک زیادی کند، مثلا پشت بام‌ سبز معمولا از آلودگی آب جلوگیری میکند، چون این پشت بامها سبب کم شدن مقدار رواناب می شود و به پاک شدن رودخانه ها کمک میکند. همچنین در کم شدن باران های اسیدی که آلودگی محیط زیست را سبب می شود تاثیر گذار باشد. از طرفی دیگر سبب کاهش آلودگی هوا هم خواهد شد.
همینطور بامهای سبز در فصل تابستان از بناها در برابر گرمای زیاد خورشید حفظ و در فصل زمستان مانند عایق عمل کرده و سبب می شود گرما زدایی بنا به حداقل برسد. این بام ها در فصل تابستان تا هشتاد درصد و در فصل زمستان تا پنجاه درصد از بارندگی ها را جذب زمین می کنند.
همچنین سبب زیبایی مناظر شهرها و خانه ها می شوند، و پناهگاهی برای موجودات مختلف باشند مثلا پرندگان می توانند برای لانه سازی از آن استفاده کنند. و بامهای سبز می ‌توانند به مکانی اجتماعی و تفریحی برای ساکنان ساختمان شوند و همین طور برای افزایش کیفیت منابع غذایی شهرنشین ها ، و کشاورزی محصولات شهری برای انسان مورد استفاده قرار گیرد .
 
منبع
  • palayeshcood palayeshcood
  • ۰
  • ۰
شناخت آفات درخت پسته
درختان پسته همیشه توسط تعداد زیادی از آفت مخصوصا حشرات مورد حمله قرار می گیرند. ضررات آفات و نبود اطلاعات کافی از کنترل آفات و بیماری ها یکی از بزرگترین و مهم ترین مشکلات کشاورزان است.
پر اهمیت ترین ضررات آفات پسته مضرات کیفی و کمی هستند. مضرات کیفی شامل زیاد شدن درصد پوکی و ناخندانی و ضررات کمی مانند کم شدن عملکرد حاصل از ریزش خوشه‌ و میوه‌ و همین طور میتواند سبب ضعف و خشک شدن سرشاخه‌ و سبب از بین رفتن کامل درختان بارور شود.
عکس آفات درخت پسته              
دسته بندی آفات و بیماریهای پسته
آفات درجه اول پسته
آفاتی که هر سال در باغ پسته دیده می‌شود و به دلیل وارد شدن ضررات زیاد مبارزه با آنها ضروری است
آفات درجه دوم پسته
اصولا جمعیت این نوع افت پایینتر از شاخص ضرر اقتصادی است ولی در برخی مناطق و در برخی از سالها به حالت طغیان و خسارت زا درآمده و مبارزه با آنها لازم و ضروری است
آفات درجه سوم پسته
که جمعیت این آفت در باغ پسته کم می باشد و به تدریج جمعیت آنها به بیشتر از درجه ی ضرر اقتصادی میرسد
 مهمترین آفات پسته در ایران
پسیل پسته اصلی ترین آفت از دسته بندی آفات درجه اول پسته ایران است . این آفت ضررات زیادی به محصولات وارد می کند و در اواخر خرداد تا اواسط مرداد بدترین زمان برای گیاه پسته در ارتباط با این آفت است. اگر جمعیت آفت در این دوره زمانی زیاد شود ضرر سنگینی به محصول و گیاه و کشاورز وارد می کند.
حشره پسیل پسته از اواخر زمستان در باغات و مزارع پسته پیدا می‌شود و با شروع فصل بهار همزمان با شروع رشد درختان پسته تا اواخر پاییز فعال می شود. برخلاف تغییرات دما از بهار تا پاییز که برگ‌ روی درخت قراردارد این آفت به زاد ولد و رشد و نمو ادامه می دهد پسیل پسته دشمنان طبیعی زیادی دارد . نوعی زنبور به نام پسیلا فاگوس اصلی ترین دشمن این حشره محسوب می شود
کفشدوزک یکی دیگر از دشمنان پسیل پسته است. این کفشدوزک اصلی ترین گونه پسیل خوار در باغ و مزارع پسته است
به کمک این دو روش میتوان با این آفت مبارزه کرد:
  1. مبارزه با دشمنان طبیعی
  2. مبارزه با مواد شیمیایی
  3. تقویت درختان پسته
از دیگر آفات پسته پروانه چوب خوار پسته یکی از آفت های درجه یک پسته به حساب میاید. این آفت در بیشتر مناطق ایران پیدا می شود. ضررات این آفت به دو روش روی درختان اثر میگذارد. در ابتدا به خوشه و میوه و بعد سبب ضعیف شدن شاخه ها می شود.
مبارزه با آفات درخت پسته
تقویت درختان پسته نقش بسیار مهمی را در کنترل انواع آفات ایفا می کند معمولا برای تقویت آنها از کود هایی نظیر کود سولفات پتاسیم ، اوره ، کودهای فسفاته استفاده می شود هر چند برای کنترل این آفت از راه های شیمیایی و سموم آفت کش استفاده می‌شود و از حشره کش لاروین برای رفع آن توصیه می‌شود. استفاده از حشره کش لاروین برای کنترل پروانه چوب خوار سبب زیاد شدن پسیل آینده می شود. پس حشره کش کمتر توصیه می‌شود.
پروانه چوب خوار در فصل زمستان زیر بوته های وحشی مانند درمنه، قیچ و … زمستان گذرانی می کند. و از اواسط بهار روی میزبانهای وحشی تخم گذاری و تغذیه میکنند. اواخر خرداد به سمت باغات پسته حمله میکنند و از میوه های پسته استفاده می کنند.
منبع :
  • palayeshcood palayeshcood
  • ۰
  • ۰
درختان مناسب برای ویلا
درختان فقط زیبایی ندارند بلکه به کمک سایه ای که ایجاد میکنند سبب خنک شدن حیاط منزل یا زمین و باغ می شوند . درختان با ایجاد میزان سایه در باغچه سبب تعیین رشد دیگر درختان و گیاهان موجود در باغچه می شوند. و می توانند زیبایی حیاط منزل و میزان نور را تحت کنترل خود بگیرند . پس در نظر گرفتن یک درخت خوب و مناسب برای کاشت دارای اهمیت است. هر چند که کود مناسب می تواند برای رشد این درختان بسیار حائز اهمیت می باشد.
درختان خانگی
معرفی انواع درختان مناسب برای حیاط منزل
  1. خرمالو
خرمالو بهترین درخت میوه برای کاشت در باغچه است. بهترین آب و هوا برای کاشت و رشد این درخت ، آب و هوای تقریبا گرمسیری است. درخت خرمالو از جمله میوه های نیمه گرمسیری به حساب میاید درخت خرمالو به مقدار آبیاری متوسط نیاز دارد. در تابستان به دلیل گرمای زیاد نیاز به آب بیشتری دارند.
  1. زیتون تلخ
این درخت جزء درختانی است که سایه اندازه خوبی دارد. گلهای بنفش آن در فصل بهار و اردیبهشت ایجاد می شوند و جلوه ای زیبا به درخت و باغچه می دهند. زیتونهای تلخ که در فصل تابستان ایجاد می شوند تشابه زیادی به زیتون دارند اما سمی و تلخ هستند و مدت زمان طولانی یعنی تا پاییز و زمستان بر روی شاخه ها قرار می گیرد.
زیتون تلخ نیاز به رطوبت زیادی ندارد و خشکی و گرما را به خوبی تحمل می کند خاک شنی خشک و عمیق ، خاک بسیار مناسبی برای این درخت است و برای آب و هوایی خشک و نیمه خشک بسیار عالی است.
  1. کاج
این درخت بیشتر برای ایجاد فضای سبز در پارک ها و جنگل های ساخته شده به درست انسان استفاده می شود . درخت کاج نسبت به نوع خاک زیاد حساسیت نشان نمی دهد و در هر نوع خاک مانند شنی، رسی رشد خوبی دارد آبیاری درخت کاج کم است . اصولا هفته ای یکبار آبیاری برای درخت کافی است
  1. اقاقیا
درخت اقاقیا دارای شاخه های آویزان است که در فصول مختلف مثل تابستان و در فصل بهار گل هایی به رنگ صورتی و سفید، ایجاد می کند . درخت اقاقیا به خشکی هوا ، آلودگی خاک و شوری آب بسیار مقاوم است و مناسبترین گیاه برای ایجاد سایه در حیاط است .
  1. سرو
درخت سرو جزء درختان همیشه سبز و زینتی است که به آبیاری کمی احتیاج دارد. و تا میزان بسیار زیادی به خشکی آب و هوا مقاوم است . خاک شنی و رسی برای رشد درخت سرو بسیار عالی است. در آب و هوای خشک و نیمه خشک مقاومت خوبی دارد و میزان کمی کود سوپر فسفات ساده برای این درخت کافی است، سرمای هوا را تا پانزده درجه زیر صفر تحمل می کند. نیاز به نور زیادی دارد و کاشت این درخت سبب کاهش فرسایش خاک می شود.
 
منبع :
  • palayeshcood palayeshcood
  • ۰
  • ۰
آمار برداری از مزارع
روش های به صرفه جمع آوری اطلاعات و داده، امری مهم برای پیشرفت نظام های کشاورزی در قاره آسیا است. سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد FAO  با در نظر گرفتن اهمیت دسترسی به اطلاعات مهم کشاورزی برای پیشرفت توسعه پایدار، از کشورهای قاره آسیا درخواست کرد تا فرآیند اصلاح و بهینه سازی روش های جمع آوری اطلاعات و داده بخش کشاورزی را سرعت بخشد.
با این روش زمینه برنامه ریزی دقیق تر و بهتر  برای بخشهای کود دهی مزارع از بوسیله و یا دامداری، شیلات و جنگل داری را توسعه پیدا خواهد کرد ؛ در صورتی که توان تولیدی و ظرفیت در هر کشور برای تحلیل و بررسی آمارهای کشاورزی با یکدیگر تفاوت دارد و این اختلاف در هیچ یک از کشورها به اندازه کشورهای قاره آسیا نیست.
سرعت کم کشورها در بهتر کردن وضعیت روش های سنجش و بررسی اطلاعات و داده و استفاده از شیوه های جدید ، ارتباط بسیاری با عملکرد کم سرعت این کشورها در راستای انجام و رسیدن به توسعه پایدار دارد. عدم انجام سنجش و بررسی شاخصهای توسعه پایدار یکی از مهمترین علل در ناتوانی کشورها برای دیدن وضعیت و مقدار پیشرفت در رسیدن به توسعه پایدار است.
سازمان جهانی فائو و کیفیت محصولات کشاورزی
فناوری اطلاعات IT برای آمارگیری محصولات زراعی و کشاورزی
فائو جدیداً از طرح نوین خود برای کمک به کشورهای آسیایی عضو در دسترسی به فناوریهای کم هزینه برای تولید آمارهای زراعی و کشاورزی پرده برداری کرده است . زیرا بانک توسعه کشاورزی آسیا و فائو به تدوین و بررسی دورههای رایگان آنلاین و همین طور نشر دستورالعمل‌ و قوانینی برای جمع آوری اطلاعات و داده با استفاده از فناوری اطلاعات انجام داده است . همین طور کود سولفات پتاسیم به کمک شراکت با بانک توسعه کشاورزی آسیا و شرکت های فناوری قاره آسیا به کشورهای این قاره در استفاده از دادههای ماهوارهای و عکس های هوایی برای بدست آوردن آمارهای کشاورزی کمک میکند.
این منابع نوین اطلاعات و دادهها قسمتی از چیزی است که داده های کشاورزی بزرگ نامیده می‌شود. پیشرفت این قسمت اصولا به کمک بخش خصوصی و شرکت های خصوصی انجام می شود. شراکت با قسمت خصوصی این پیشامد را برای کشاورزان آماده می کند تا در این بخش فناوری و اکتشاف داشته باشند . این منبع نوین دادهها و اطلاعات می تواند به دولتها کمک میکند تا روش های تولید آمارهای رسمی را تغییر دهند.
سازمان فائو، به عنوان یکی از سازمان های  پیشروی سازمان ملل متحد در بخش توسعه کشاورزی و تأمین امنیت غذایی و دارویی ، اصولا از روش های نوین برای توسعه و پیشرفت سیستم های یکپارچه آمارگیری کشاورزی، بهتر کردن کیفیت و کمیت داده ها، تولید و پخش کردن داده ها در مقیاس کوچک و بزرگ و  همین طور تولید کم هزینه آمارهای زراعی و کشاورزی ، دامداری و شیلات و آبخیزداری حمایت می کند.
 
منبع :
  • palayeshcood palayeshcood