شرکت پالایش کود

شرکت پالایش کود ارائه دهنده با کیفیت ترین کود های ارگانیک و گیاهی برای انواع گیاهان خانگی و گلخانه ای با ارسال سریع به تمام کشور

شرکت پالایش کود

شرکت پالایش کود ارائه دهنده با کیفیت ترین کود های ارگانیک و گیاهی برای انواع گیاهان خانگی و گلخانه ای با ارسال سریع به تمام کشور

شرکت پالایش کود ارائه دهنده با کیفیت ترین کود های ارگانیک و گیاهی برای انواع گیاهان خانگی و گلخانه ای با ارسال سریع به تمام کشور

۴ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تولید برق از فضولات دامی

میزان تولید برق یستگی به میزان کود دامی دارد. سیستم های برق رسانی برحسب وزن فضولات و نیاز به ان طراحی گردندو میزان تولیدی برق در این سیستم ها از پانصد کیلووات تا شش الی دوازده مگا وات است و این رقم بستگی به درخواست مشتری دارد.

نقش فضولات دامی درتولید برق

فناوری تولید برق از فضولات دامی

فناوری که میتواند پسماندهای الاینده های محیط زیست را به ترکیبات بیضرری تبدیل کند بیوگاز است که با هضم پسماندآلی کار میکند و میتواند با شکستن پیوند های پرانرژی انژی الکتریک تولید کند.

مدیر فنی شرکتی که با طراحی ماشین آلات  در زمینه مدیریت پسماند آلی در بخش هایشهری و کشاورزی سیستمهای بیو گازو تصویه موادآلی راتولید میکند گفت : در دامداری ها وپسماند های شهری و هرگونه پسماند آلی سیستم بیو گاز مورد استفاده قرارمیگیرد.طرز کار این سیستم به گونه ایست که که باکتری های موجود درپسماند هاو مواد آلی را خنثی میکند و ایمن سازی میکند و آن ماده آلی گاز و حرارت تولید میکند. مقدار خلوص گازحاصل از پسماند ها 96٪میباشدکه میتوان آنرا به عنوان گازمتان در لوله کشی ها ویا سوخت موداستفاده قراردهیم و یا از آن در تولید برق استفاده کنیم و به فروش رسانیم .

وی در مورد طرز کار با این سیستم و تصفیه مواد آلی به گزارشگر ایانا توضیحاتی داد : شرکت ما در قرار داد با شرکت های ایتالیایی . چینی.والمانی موظف شد بنا به نیاز مشتریان ازاین شرکتها تجهیزات وارد کند و طبق نظر مشتری و با توجه به حجم پسماند ها اینسیستم ها را طراحی کنند .

وی در توضیحاتی درباره تولید برق از فضولات دامی افزود:پسماند مواد های آلی ترکیبات کربی را دارا هستند همانگونه که در معده انسانها و دام ها اتفاق میافتد عمل میکندوبا شکستن مواد باعث میشوند مولکول های کوچک آزاد گردند وباعثاز بین رفتن ترکیباتی همچون نیترات و گوگرد گردند . دو اتفاق در این فراین میوفتد:1-بیخطر کردن و سوزاندن پسماندی که مشکل محیط زیستی را به دنبال دارد 2- استفاده ازاین پسماند ها .

با ازبین بردن گوگرد و نیترات به محیط زیست آسیبی وارد نمیگردد و تبدیل به کود آلی میشود. کودهای نظیر کود سولفات آهن ، هیومیک اسید ، کود اوره جز دسته کود های شیمیایی و آلی است این کود به صورت جامد و مایع درکشاورزی استفاده میشود.  برای ازبین بردن پسماندی که یکی ازمشکلات محیط زیستی به شمارمیرود بایدهزینه های هنگفتی کرد. با استفاده از این سیستم دیگر هزینه صرف از بین بردتن مواد نمیگردد بلکه درامد زایی میشود .زیرا ماده ای که از این طریق یه وجود می اید بهفروش نیز میرسد .این فرایند یک فرایند بیولوژیکی میباشد که با استفاده از فعالیت باکتری ها باعث شکستن ترکیبات بزرگتر به ترکیبات کوچکتر میگردد و انرژی آن را آزاد میکند.

 

 منبع:

https://palayeshcood.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1/%D9%86%D9%82%D8%B4-%D9%81%D8%B6%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%AF%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D8%B1%D9%82.html

  • palayeshcood palayeshcood
  • ۰
  • ۰

علت تامین نشدن کود مورد نیازکشاورزان چیست ؟

به گزارش رسانه های داخلی : قاسم تاروردی ریس جهاد کشاورزی شهرستان ماکو بیان داشت: علت تامین نشدن کود مورد نیاز کشاورزان مشکل در حمل و نقل میباشد.

تاروردی زاد عنوان کرد :یکی از عوامل مهم در تامین نشدن کود مورد نیاز کشاورزان مشکل حمل و نقل و کمبود ماشین آلات حمل میباشد زیرا کودها از طریق بنادر به ماکو انتقال و توزیع میابند، (این کودهای مورد نیاز عبارت است کود اوره ، کود هیومیک اسید و کود سولفات آهن ) که امیدواریم مسَولین این مشکلات را خاتمه بخشند هم اکنون کشاورزان به 350 تن کود نیازمند هستند.

کشت کلزا و خرید کود کلزا

حدود هفتاددرصد کشت شصد و پنج هکتار گندم آبی در ماکو اقتصاص داده شده است

قاسم تاروردی زاده گفت :کشاورزی یک حوضه ریسک پذیر است و عواملی ممکن است در رابطه با وارد کردن خسارت به این حوزه در زندگی بشر تاثیر گذاشته و نقش بسزایی را اعمال کند که این امر مستوجب جلوگیری ازآن و امادگی و مجهز شدن به امکانات لازم است.
ریس جهاد کشاورزی شهرستان ماکو افزود : حدود هفتاددرصد کشت شصد و پنج هکتار گندم آبی در ماکو اقتصاص داده شده است  وی ادامه داد: از پنجاه و چهار هکتار گندم دیمی بیست و پنج الی سی درصد این هدف محقق شده ، که آمار بعد از افزایش بارندگی ها به رقم صددرصدی می رسد .

بنا به اظهار قاسم تاروردی ، پارسال بر اثر حوادث طبیعی پنج میلیارد و صد میلیون تومان در صنعت کشاورزی این ناحیه خسارت وارد شده بود، وی بیان داشت : اماری که کمیته خسارت اعلام کرده ؛به سیصد نفر در این ناحیه خسارت وارد شده است.
ریس جهاد کشاورزی شهرستان ماکو آسیب وارده که ناشی از عوامل طبیعی بر اراضی این شهر بوده را خاطر نشان کرد و گفت :حدود نهصد و پنجاه هکتار از مساحت زمین ها که تشکیل شده از این عوامل  بوده سی تا هشتاد درصد خسارت دیده اند.

وی ادامه داد : پارسال میزان بارندگی به میزان چهارصد و بیست میلیمتری در بلند مدت بوده ایم که در ماکو بی سابقه نیز می باشد وی ادامه داد : سیل وتگرگ وطوفان عامل های تخریب و آسیب رسان هستند

رئیس جهاد کشاورزی مرودشت برای اولین بار کاشت کلزا به روش پشته ای را به مطبوعات اعلام کرد.

طبق گزارش خبرگذاری ایانا در استان فارش؛عزیز رحیمی گفت : برای نخستین بار در سی هکتار از زمینهای زیر کشت شهرستان مرودشت، کلزا بر روی پشته کاشت شده است همچنین وی گفت : دستگاه ریز دانه فراینده کشت مکانیکی را برعهده داشته  است و در ناحیه یی از زمین های زیرکشت از آبیاری نواری تیپ استفاده شده است.

عزیز رحیمی افزود :سیستم کاشت را معمولا روی بسترهای بلند انجام میدهند که این جدیدتر روش مناسب زمینهای آبی دنیای مدرن می باشد، یکی از مزایای این سیستم کاشت ، صرفه جویی در مصرف آب و دیگری افزایش بهره وری در کود و بذر است . همچنین هشتصد و شصد و پنج هکتار کلزا امسال در شهر مرودشت کاشته شده است .


منبع 

https://palayeshcood.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1/%D8%B9%D9%84%D8%AA-%D8%AA%D8%A7%D9%85%DB%8C%D9%86-%D9%86%D8%B4%D8%AF%D9%86-%DA%A9%D9%88%D8%AF-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%B2%DA%A9%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D8%B2%D8%A7%D9%86-%DA%86.html

  • palayeshcood palayeshcood
  • ۰
  • ۰

کود سولفات آهن

کمبود این ریزمغزی  درمحصولات کشاورزی به میران بسیار زیاد دربیشتر مناطق کشور دیده میشود . برای بهبود فقر این نوع ریز مغذی میتوان از زاج سبز به همراه گوگرد و باکتری تیوباسیلوس استفاده کرد  که باعث بهبود بخشیدن تغذیه گیاهان میشود و در طولانی مدت میتواند از فقر آهن جلوگیری نماید.


فروش کود سولفات آهن (RNA) , خواص کود سولفات آهن در کشاورزی , قیمت سولفات آهن 2

در صنعت کشاورزی از زاج سبز یا سولفات آهن در برطرف کردن زردی برگها و افزایش کلروفیل و فتوسنتز گیاهان استفاده میگردد .

درآنزیم های درختان و گیاهان به طور طبیعی آهن موجود است . وجود آهن در گیاهان به منظور ساخت کلروفیل بسیار ضروری و مهم است ، زیرا عدم وجود آن باعث زرد شدن برگ گیاهان میشود .  نقش اساسی درتنفس گیاهان بر عهده ی آنزیم های آهن دارمانند سیتوکروم ها میباشد

با گفت که عنصر آهن به شکل فرو fe2 بوسیله درختان و گیاهان جذب و دریافت می شود . در حالی که آهن به وفور در خاک وجود دارد ولی فقر این عنصر در مناطق مختلف ایران قابل مشاهده است . حتی ممکن است وجود بعضی از عناصر دیگر در خاک باعث عدم جذب آهن توسط ریشه درختان و گیاهان و در نتیجه فقر آهن گردد .

وجود عنصر آهن در خاک و جذب آن توسط ریشه درختان یکی از مهمترین عواملی ست که باعث رشد و باردهی و گلدهی و ایجاد کلروفیل برای سبز شدن درختان میشود . چنان چه عدم وجود آهن در خاک و یا عدم جذب آن  توسط گیاهان باعث میشود گیاهان سبزینگی خود را از دست بدهند و سطح برگها به جز اسکلت برگ یا همان رگ برگ گیاهان زرد و نارجی مایل به زرد خواهد شد معمولا که این اتفاق در زمان شروع برای برگهای جوان و در قسمت بالایی ساقه دیده میشود و به مرور زمان کل گیاه را مبتلا میکند.

ایجاد خط تولید سولفات آهن در عین سادگی دارای پیچیدگی زیادی است ،  فرمول فرو سولفات یا فرمول سولفات آهن دوظرفیتی با پیوند مولکولی FeSO4.7H2O بشکل کریستالهای سبز و یا آبی رنگ می باشد اگر به پیوند شیمیایی سولفات اهن توجه کنید می بینید که ۷ مولکول آب در ترکیبات کود سولفات آهن وجود دارد که اگر با روش های مختلف خشک شود ۶مولکول آب خود را از دست میدهد و به بصورت منو هیدرات یا پودر سفیدی با پیوند شیمیایی FeSO4.H2O در میاید .

کود کشاورزی و مقدار مصرف کود سولفات آهن برای هر گیاه و یا هر درخت و یا نوع خاک متفاوت است . برای مثال مقدار مصرف سولفات آهن برای درخت مرکبات در شهرهای شمالی که دارای خاکهایی با ph اسیدی است کمتر از درختان مرکبات در نواحی جنوب کشور مثل شیراز و هرمزگان است . و یا میزان مصرف کود سولفات برای مناطقی که پسته کاری شده و دارای خاک شور است بسیار بیشتر از مناطق دیگر ایران است .

کود شیمیایی سولفات آهن در کشاورزی چگونه مورد استفاده قرار میگیرد؟

طریقه مصرف  سولفات اهن به صورت چاله کود در عمق خاک و محلول پاشی استفاده میشود اگر وزن خاک سبک باشد به صورت آبیاری هم مورد استفاده قرار میگیرد. معمولا برای سبکتر شد خاک ها از کود های حیوانی هم استفاده می شود .

مصرف خاکی : در مصرف خاکی میزان مصرف برای هر درخت بسته به نوع درخت و سن درخت و نوع خاک متفاوت می باشد . بهتر است کود سولفات آهن به همراه ترکیب با کودهای حیوانی و یا هیومیک اسید و کود اوره به روش چاله کود به درخت داده شود .

میزان مصرف برای درختان بیشتر از سن ۸ سال از ۶۰۰ گرم تا ۱۰۰۰ گرم کافی می باشد .

میزان مصرف برای درختان با سن ۴ تا ۸ سال از ۴۰۰ گرم تا ۶۰۰ گرم می باشد .

میزان مصرف برای درختان با سن ۲ تا ۴ سال از ۲۰۰ گرم تا ۴۰۰ گرم می باشد .

میزان استفاده برای نهال ها با سن ۱ تا ۲ سال از ۶۰ تا ۲۰۰ گرم بسته به سن درخت کافی می باشد .

برای نباتات زراعی: ۱۰۰ تا ۱۵۰ کیلوگرم درهکتار به شکل کوددهی به روش نواری استفاده شود .

برای هر درخت انگور : ۵۰ تا ۱۵۰ گرم (با در نظر گرفتن سن درخت) به روش چاله کود

قبل از بذر پاشی کود سولفات آهن با کودهای دیگر به زیر خاک رود .

مصرف محلول پاشی : مصرف کود سولفات آهن بصورت محلول پاشی به تعداد ۲ یا ۴ بار در طول فصل رشد درختان انجام میشود . زمان نخستین محلولپاشی ۴هفته بعد از اولین گلدهی انجام می شود و دومین محلولپاشی ۳هفته بعد از اولین کوددهی به روش محلولپاشی انجام می شود.


منبع : فروش کود سولفات آهن (RNA)

  • palayeshcood palayeshcood
  • ۰
  • ۰

ترکیبات کود اوره

کود نیتروژنی، اوره، رایج ترین کود در دنیاست.کودی به رنگ سفید و بلورین حاوی ۴۶ درصد نیتروژن که درصدی بیشتر از سایر کودهای نیتروژن دار موجود در بازار دارد، اکنون بطور گسترده در صنعت کشاورزی به عنوان کود به منظور افزایش تولید گیاهان و محصولات زراعی مورد استفاده قرار می گیرد. کشاورزی صنعتی این کود را به عنوان بهترین عملکرد در نظر می گیرد. دهه ی قبل اوره را به عنوان جایگزینی عالی برای نیترات آمونیوم دیده است و پیشینه های تولید بهتر جدید آن را رها کرده است. در اینجا، به عنوان بیشترین کود مورد استفاده، فواید و عملکردهای این کود در کشاورزی با موفقیت مورد آزمایش قرار گرفته شده است.

خواص کود اوره برای درختان : استفاده ی گسترده در کشاورزی : با گسترش فرایند تولید کود شیمیایی بعد از این که اوره کشف و ساخته شده است، هزینه ی تولید اوره از زمانی که دی اکسید کربن مورد نیاز برای تولید اوره  که از نفت خام فراهم می شود به نسبت کم است. در سال های اخیر، اوره را می توان به صورت جامد یا محلول در خاک یا در محصولات خاص به عنوان اسپری برگ در مقادیر اندازه گیری شده و از طریق روش شناسی دقیق به کار برد.

در آینده ای نه چندان دور، این کود برای تمام محصولات زراعی مؤثر خواهد بود و محصولات ۴ برابر افزایش می یابند. به خاطر مواد مغذی خود، ۴۶ درصد نیتروژن، این کود می تواند بهره وری خاک را افزایش دهد و با فراهم کردن عناصری مرتبط با هر گیاه که نیاز دارند تا حیات گیاه را پایدار نگه دارند مواد مغذی تشکیل دهنده ی خود را غنی کند.

گیاهان نیتروژن را به شکل معدنی آن از خاک جذب می کنند، هم آمونیوم و هم نیترات قبل از تبدیل آن به پروتئین نیتروژنی گیاهی. نیترات منبعی اصلی در نظر گرفته  می شود زیرا در خاک متحرک است. وقتی که برای اولین بار در خاک به کر گرفته می شود اوره در محلول خاک حل می شود و به آمونیوم و سپس به نیترات تبدیل می شود.

زمان مورد نیاز برای اوره تا تبدیل به آمونیوم شود به شرایط دما و رطوبت بستگی دارد. اغلب، این واکنش ۲۴ ساعت بعد از استعمال رخ خواهد داد و در مدت ۲ تا ۵ روز کامل می شود. البته، این واکنش در سرما و شرایط اشباع از آب خیلی کندتر است. اوره دسترسی طولانی تری برای جذب توسط گیاهان و  نرخ  های رها شدنی که با دقت بیشتری مرتبط با رشد گیاه هستند.

فواید کود اوره برای درختان : اوره اندکی آلاینده های محیطی بعد ار ادغام توسط گیاهان آزاد می کند زیرا اوره فقط دی اکسید کربن را در خاک از طریق فعل و انفعال نیتراتی کردن باکتری ها تولید می کند. این دی اکسید کربن به خاک ضرر نمی رساند.

اوره به راحتی انحلال می یابد و تبدیل به کربنات آمونیوم (آلکالین) و سپس به نیترات تبدیل می شود. در مقایسه با نیتروژن آمونیوم که می تواند در خاک رس و ذرات آلی نگهداری شود و در مقایسه با نیترات که آزادانه حرکت می کند و به سرعت می تواند از آن جدا شود و به سمت منطقه ی محدوده ی متورم حرکت می کند، اوره بهترین سود را ارائه می دهد.

خواص کود اوره برای درختان فواید کود اوره معایب کود اوره انواع کود اوره نمایندگی فروش کود اوره قیمت کود اوره سال

قیمت کود اوره ۴۶ درصد شیراز و امنیت در حمل و نقل

همان طوری که کود اوره شیراز شامل ۴۶ درصد نیتروژن است، یک عنصر بسیار پایدار، به آسانی می تواند از طریق دیگر اشکال نیتروژن نگهداری، حمل و به کار برده شود. این یکی از دلایلی است که در میان کشاورزان محبوب و رایج است.  

کود اوره تاثیر کمی یا هیچ تاثیری در ایجاد خطر آتش سوزی ندارد. گرچه اوره چنین مزیت هایی دارد، برخی احتیاط ها باید لحاظ شود. در حین نگهداری، مطمئن شوید که هرگز در مجاورت نیترات آمونیوم نگهداری نشده است. همچنین بهتر است که آن را دور از دانه های ذرت نگهداری شود و به طور مستقیم با دستانتان تماس نداشته باشد.

قیمت کود اوره سال ۹۷

برای دریافت آخرین قیمت کود اوره لطفا با شماره زیر تماس حاصل فرمایید .

09130025744

مهندس لسان


  • palayeshcood palayeshcood