شرکت پالایش کود

شرکت پالایش کود ارائه دهنده با کیفیت ترین کود های ارگانیک و گیاهی برای انواع گیاهان خانگی و گلخانه ای با ارسال سریع به تمام کشور

شرکت پالایش کود

شرکت پالایش کود ارائه دهنده با کیفیت ترین کود های ارگانیک و گیاهی برای انواع گیاهان خانگی و گلخانه ای با ارسال سریع به تمام کشور

شرکت پالایش کود ارائه دهنده با کیفیت ترین کود های ارگانیک و گیاهی برای انواع گیاهان خانگی و گلخانه ای با ارسال سریع به تمام کشور

۲۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

هیومیک از مهم ترین ترکیبات در خاک می باشد. این ماده ارزشمند علاوه بر خاک در ساختار مواد دیگر نظیر ذغال سنگ و آب ها در دریاچه ها و اقیانوس ها نقش دارد. هیومیک دارای ترکیبات گسترده و پیچیده ای است که در مجموع طبق تحقیقات دانشمندان برای خاک و کشاورزی نیز مغذی برشمرده میشود و از این رو شکل دیگر این ماده به صورت هیومیک اسید امروزه به خاک افزوده میشود. برای آشنایی با هیومیک اسید، شما را به مطالعه این مطلب دعوت می کنیم.

معرفی کود هیومیک اسید

معرفی کود هیومیک اسید

  • palayeshcood palayeshcood
  • ۰
  • ۰

مصرف کودهای شیمیایی باعث اثرات مضری می گردد که هم بر محیط زیست اثر منفی می گذارد و هم بر کمیت و کمیت غذا اثرات منفی می گذارد و طی بررسی های صورت گرفته مدت زمان زیادی است که استفاده از کود های شیمیایی جهت تیمار گیاهی در کشاورزی مورد نکوهش محققان قرار گرفته است. با استفاده از نانو کودها به خصوص نانو کود آهن به جای استفاده از کودهای شیمیایی علاوه بر این که باعث می گردد عناصر غذایی کود به تدریج وارد گیاه شود عملیات کنترل شده ای را در خاک جهت جذب آهن توسط گیاه ایجاد می کنند. استفاده از نانو کود آهن باعث افزایش بهره وری و کارایی در مصرف عناصر غذایی شده و از سمیت خاک هنگام مصرف می کاهد استفاده از این نوع کود ها، باعث حداقل رساندن اثرات منفی مصرف بیش از اندازه از کود می گردند و هم چنین با استفاده از این نوع کود آهن می توان از تعداد دفعات تکرار استفاده از کودجلوگیری کرد.

کود شیمیایی بهتر است یا کود آهن

کود شیمیایی بهتر است یا کود آهن

استفاده از کود آهن و اثرات بر اندام گیاهی

  • palayeshcood palayeshcood
  • ۰
  • ۰

آهن یکی از عناصر غذایی ضروری در تولید محصولات کشاورزی در جهان است و گیاهان برای رشد بهینه و مناسب نیاز به استفاده پیوسته از آن دارند. شواهد زیادی در دست است که کمبود عناصر کم مصرف از جمله آهن در خاک های آهکی مناطق خشک و نیمه خشک، باعث محدود شدن رشد عملکرد و کیفیت گیاه می شود. ph مناسب و دریافت بهینه آهن بین ۵٫۵ تا ۶٫۵ گزارش شده است. بنابراین ph بیشتر از ۷می تواند منجر به کمبود آهن شود. سبز زردی ( کلروز) آهن به صورت زرد شدن برگ های جوان ظاهر می شود که ناشی از اختلال در ساخت کلروفیل در کلروپلاست می باشد و در شرایط کمبود آهن در گیاه به وقوع می پیوندد. مصرف کود آهن در شرایط کمبود آهن و به ویژه در این مناطق یکی از نیازهای اولیه برای مغذی گری خاک و گیاه می باشد.

مصرف کود آهن در شرایط کمبود آهن

مصرف کود آهن در شرایط کمبود آهن

مصرف کود آهن به عنوان یک ریز مغذی

منابع آلی آهن مانند کلات آهن، منابع معدنی مانند سولفات آهن که به شکل کود آهن در بازار موجود است برای اصلاح و جبران کمبود آهن به کار برده می شوند. ترکیبات کلاتی آهن به شکل کود آهن بهترین راه حل برای برطرف کردن سبززردی آهن در همه خاک ها ، به ویژه خاک های آهکی و قلیایی بوده و می توانند کمبود شدید آهن را برطرف نمایند. زیرا قابلیت استفاده آهن در این خاک ها کم است. کود آهن به عنوان یک ریز مغذی، یکی از اصلی ترین برطرف کننده مشکلات گیاهی است و باعث بالابردن راندمان تولید کشاورزی می گردد. نتایج حاصل از مطالعات نشان می دهد که کاربرد مواد آهن از منبع کود آهن باعث بهبود در پارامترهای مهم سنجش سلامت یک گیاه از جمله افزایش وزن دانه، غلاف در بوته ها، وزن اندام هوایی و ریشه، مقدار اندازه ریشه و… شده است که در نمونه هایی که با کود آهن مغذی نشده اند (نمونه های شاهد) دچار کمبود شدید و کاهش پارامترهایی که عنوان شد، می گردد


منبع: مصرف کود آهن در شرایط کمبود آهن



کود  کود گیاهان  کود گیاهان آپارتمانی  کود گلهای آپارتمانی کود گیاهان خانگی

کود گیاهان زینتی  کود کاکتوس  انواع کود  کود گلدان  کود باغچه

کود کمپوست  کود زیستی  کود ارگانیک  کود آهن  کود آهن برای گیاهان

کود بیولوژیک  کود آهن بیولوژیک کود اورگانیک  کود هیومیک اسید

کود پسته  کود برای پسته  کود برای درخت پسته  

کود مخصوص پسته

  • palayeshcood palayeshcood
  • ۰
  • ۰

کود آهن مایع

کود به عنوان مکمل غذایی گیاهان می باشد که از دیرباز جهت تیمار گیاهان استفاده می شود و دارای انواع مختلف بسته به نوع کمبود هر یک از عناصر تهیه و تولید شده است. از انواع کودهای مصرفی در کشاورزی کود آهن می باشد این کود آهن دار هم به شکل جامد و هم به صورت مایع وجود دارد. مورد مصرف این کود به شکل محلول پاشی و آبیاری قطره ای صورت می گیرد. مصرف این کود به شکل محلول پاشی کردن در شاخ و برگ یک لیتر کود آهن در هزار لیتر آب استفاده می گردد. در آبیاری قطره ای نیز به مقدار هر هکتار چهار تا شش لیتر کود آهن مصرف می کنند و با وقفه یک هفته ای باید کوددهی صورت گیرد.

کود آهن مایع

  • palayeshcood palayeshcood
  • ۰
  • ۰

چناچه گیاهی دارای جذب آهن کافی نباشد ساخت کلروفیل در آن کم شده و رنگ برگ ها به زردی می گراید و حالت رنگ پریده پیدا می کنند. به این شکل که ابتدا رگبرگ های گیاه دچار ضعف شده و تغییر رنگ می دهند و سپس کل برگ و سطح کامل آن زرد می گردد. علایم کمبود آهن و نیاز به کود آهن ابتدا در برگ های جوان گیاه دیده می شود و سپس با کل ساقه را در برمی گیرد و زمانی که شدت پیدا کند کل گیاه را شامل می شود. کمبود آهن در غلات نیز به شکل راه راه شدن گیاه می گردد. کمبود آهن نیز در درختان میوه به شکل زردی برگ در رگبرگ های آن ها نمود پیدا کرده و در صورت شدت یافتن باعث سفیدی برگ می گردد و هم چنین علایم سوختگی در آن دیده می شود و جز پدیده های رایج می باشد که با مصرف کود آهن می توان از تمامی این موارد جلوگیری نمود. البته باید بدانید مصرف چه نوع کود آهن برای هر گیاه و درختی نیاز است و چه مقدار کود آهن و در چه فاصاله های زمانی با توجه به نوع گیاه نیاز است که در مطالب بعدی بیشتر در باره آن ها بحث خواهد شد.

علایم کمبود به آهن و نیاز به کود آهن

علایم کمبود به آهن و نیاز به کود آهن

زمان مناسب رفع نیاز به کود آهن

  • palayeshcood palayeshcood
  • ۰
  • ۰

خاک کشاورزی و زمین زراعی جهت باردهی بیشتر نیاز مواد دیگری علاوه بر آهن به هومیک اسید، پتاس و… دارد که کود آهن بیولوژیک این نیاز را تامین می کند و باعث بهبود عملکرد خاک شده و اثرگذاری کود آهن بیولوژیک بر روی خاک علاوه بر آهن رسانی تامین مواد معدنی مورد نیاز خاک می باشد که باعث باروری و رشد گیاهان با اثر به مراتب بهتر و سریع تر می باشد. از جمله موارد اثرگذاری کود آهن بیولوژیک برروی خاک اثر تثبیت کننده آهن در خاک می باشد و همچنین دارای اثر جانبی بالای حل کنندگی فسفات می باشد که تحت شرایط مختلف روی گیاهان مختلف تست شده و به اثبات رسیده است. کود آهن بیولوژیک می تواند بخش زیادی از آهن گیاهان را تامین کند و با انحلال فسفات باعث تولید هورمون های رشد گیاهان شده که این عمل به شکل طبیعی با افزودن این کود در خود گیاه صورت می گیرد. با افزودن کود آهن بیولوژیک، آب و مواد غذایی بهتر جذب گیاه می گردد و سبب پخش و گسترش ریشه می گردد. باکتری های زیادی در این کود آهن دار وجود دارد که باعث مقاومت بیشتر گیاه شده و قدرت ماندگاری آن را در برابر آفات بالا می برد. کود آهن بیولوژیک دارای اثر مضربرای انسان نیست با وارد شدن در چرخه زیستی اثرات مفید از جمله افزایش آهن را برای انسان خواهد داشت.

اثر گذاری کود آهن بیولوژیک بر روی خاک

اثر گذاری کود آهن بیولوژیک بر روی خاک

مواد اصلی در اثرگذاری کود آهن بیولوژیک

  • palayeshcood palayeshcood
  • ۰
  • ۰

آهن از جمله عناصر مهمی است که در تغذیه ای گیاهان اثر گذار است و جز ضروری در تولید محصولات با کیفیت کشاورزی در دنیا می باشد، گیاهان جهت رشد و به بار نشستن نیازمند استفاده به طور مداوم از این عنصر هستند. غلظت عنصر آهن در پوسته زمین حدودا پنج درصد وزنی است مقدار آهن در خاک هایی که دارای تهویه خوب بوده در بازه PH فیزیولوژیک مناسب قرار دارند، کمتر از ۱۰۱۰ مولار است، در صورتی که حداقل مقدار لازم آهن برای رشد طبیعی گیاهان باید بیش از ۱۰-۷ مولار باشد. ضریب حلالیت آهن به شکل Fe(OH)3 ازجمله اشکال مهم آهن در خاک ها، مقدار ۳*۱۰۳۹ مولار است. در PH حدود ۷، بیشترین ضریب حلالیت آهن بی شکل ۳*۱۰-۱۸مولار است که این مقدار در مقایسه با توجه به نیازی که گیاهان دارد کافی نمی باشد و جهت تامین آهن مورد نیاز استفاده از کود آهن به عنوان یکی از اجزای اضافه کننده جهت رشد و افزایش غلظت آهن در خاک حس می شود.

مقدار غلظت مورد استفاده آهن در گیاهان

مقدار غلظت مورد استفاده آهن در گیاهان

  • palayeshcood palayeshcood
  • ۰
  • ۰

انتخاب کود پسته تنها در صورتی برای رشد و باروری این درختان موثر خواهد بود که سطوح مختلف استفاده از این کود ها با توجه به عوامل موثر بر استفاده از کود پسته تعیین شود. این که کود های پسته به چه مقدار و با چه نسبتی به خاک درختان اضافه شوند توسط کارشناسان کشاورزی و باغداران حرفه ای در این زمینه اندازه گیری میشود وبر اساس فاکتورهای مختلف موثر بر استفاده از کود پسته که در ادامه معرفی می کنیم، به کار برده میشوند.

فاکتور های موثر بر استفاده از کود پسته

فاکتور های موثر بر استفاده از کود پسته

فاکتورهای موثر بر استفاده از کود پسته چیست ؟

  • palayeshcood palayeshcood
  • ۰
  • ۰

متاسفانه استفاده از کود پسته پتاسیم که یکی از مهم ترین انواع کودهای پسته برای گیاه می باشد، در بسیاری از نقاط جهان نادیده گرفته میشود. برخی تصور می کنند که خاک منطقه و حاصلخیزی آن ظرفیت های لازم را برای تامین نیازهای پتاسیم گیاه را دارند. همین تصور در زمین های درختان پسته کالیفرنیا سبب شد تا استفاده از انواع کود های پسته پتاسیم نادیده گرفته شود و نهایتا کمبود شدید کود پسته پتاسیم درختان را تحت تاثیر خود قرار دهد. همین مسئله ضرورت استفاده از کود پسته پتاسیم را بیش از پیش می کند.

ضرورت استفاده از کود پسته پتاسیم

  • palayeshcood palayeshcood
  • ۰
  • ۰

تاریخچه کود پسته

 به درختان و گیاهان، چه تاثیر بد داشته باشد و چه برای رشد گیاه مفید باشداز مهم ترین و بحث برانگیزترین مسائل در رشد و تغذیه درختان دارد و از این رو اهمیت کوددهی به درخت پسته و نوع کود پسته در میان سایر درختان با توجه به ارزش اقتصادی این گیاه، بالا تر است. موارد زیادی در کوددهی به درختان پسته مطرح میشود که مهم ترین آن ها مبارزه با پاتوژن ها، عوامل بیماری زا و آفت های متنوع گیاهی است که سلامت درخت پسته را تهدید می کند. از این رو در ادامه به بررسی مختصر تاریخچه و نحوه کوددهی درختان پسته از دیرباز تا کنون میپردازیم.

تاریخچه کود پسته

  • palayeshcood palayeshcood