شرکت پالایش کود

شرکت پالایش کود ارائه دهنده با کیفیت ترین کود های ارگانیک و گیاهی برای انواع گیاهان خانگی و گلخانه ای با ارسال سریع به تمام کشور

شرکت پالایش کود

شرکت پالایش کود ارائه دهنده با کیفیت ترین کود های ارگانیک و گیاهی برای انواع گیاهان خانگی و گلخانه ای با ارسال سریع به تمام کشور

شرکت پالایش کود ارائه دهنده با کیفیت ترین کود های ارگانیک و گیاهی برای انواع گیاهان خانگی و گلخانه ای با ارسال سریع به تمام کشور

۲ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تعریف سولفات روی

سولفات روی عنصر روی ماده ای است که به عنوان عدد اتمی C در جدول مندلیف شناخته می شود. عنصر روی به گروهی از فلزات تقسیم می شود و از پودر سفید رنگ است که رنگ آن تحت تأثیر رطوبت به رنگ تیره تغییر می یابد و هنگام سوختن ، رنگ سبز ایجاد می کند. روی پس از آهن ، آلومینیوم و مس چهارمین فلز پرکاربرد جهان است. روی از زمان های بسیار قدیم مورد استفاده صنعتی بوده است. روی فلزی است که با اکسیژن غیر فلزی ترکیب می شود تا با اسید واکنش نشان دهد تا گاز هیدروژن تولید کند.

سولفات روی در صنعت چیست

روی به دلیل دوام و مقاومت در برابر زنگ زدگی کاربردهای بسیاری دارد. از فلز روی نیز برای تولید مواد خالص آن مانند اکسید روی ، کربنات روی ، کلرید روی ، سولفات روی ، نیترات روی و ... استفاده می شود. اکسید روی به عنوان یک رنگدانه سفید به رنگ آبی و همچنین به عنوان یک فعال کننده مورد استفاده قرار می گیرد.

حلال های استریل کننده ترکیبی از روی و سیلیکات هستند که برای درمان آکنه روی بدن استفاده می شوند. فلز روی حاوی ویتامین ها و مواد معدنی است و برخلاف سایر فلزات ، دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است که از پیری زودرس پوست و مفاصل بدن محافظت می کند.

 

عملیات شیمیایی روی در گیاهان

روی یکی از کم مصرف ترین مواد برای گیاهان و درختان است. در اسیدآمینه تریپتوفان که پیش ماده سنتز اکسین است شرکت می کند و با کمک مواد مصرفی مانند فسفر و ازت در تشکیل اولین سلول های گیاهی شرکت می کند. روی از طریق تبادلات در کلوئیدهای هوموس و خاک رس در خاک یافت می شود. با افزایش pH و قلیایی خاک ، جذب روی افزایش می یابد و مقدار و حجم روی در محلول خاک کاهش می یابد و شعاع یونی روی شبیه به آهن و منیزیم خواهد بود و این یون ها را جایگزین می کند. حدی. روی نیز به طور جدی جذب می شود ، یون های مس به شدت از جذب روی جلوگیری می کنند و فسفر به میزان قابل توجهی جذب این عنصر را کاهش می دهد. توانایی خاک در جذب روی به آبشویی ریشه یا تجزیه مواد آلی بستگی دارد.

 

سولفات روی و پروتئین سازی در گیاهان

یکی از مهمترین کارکردهای کود دانه سولفات روی در گیاهان و درختان ، تهیه پروتئین است ، بنابراین می توان گفت کمبود روی باعث کاهش میزان پروتئین و افزایش مقدار آمیدهای آزاد و اسیدهای آمینه می شود. روی همچنین نقش مهمی در تولید اکسین ، آنزیم های مسئول تولید نشاسته ، فتوسنتز ، متابولیسم نیتروژن (فعال سازی ردوکتاز) ، آنزیم های انتقال دهنده فسفات (هگزوکیناز) و همچنین در تولید تریپتوفان و هورمون رشد (اسید استیک ایندول) دارد. دارد. در حضور اسید استیک ایندول ، کلروفیل بیشتری ساخته می شود ، پیری به تاخیر می افتد و در نهایت فتوسنتز افزایش می یابد.

 

سولفات روی در خاکهای قلیایی

عنصر روی در خاک بیشتر به صورت ترکیبات و مشتقات محلول اکسید هیدروژن یا کربنات روی بسیار کمی وجود دارد که بیشتر آنها برای گیاهان غیر قابل استفاده خواهد بود. روی برای گیاهان و درختان در بیشتر خاکهای کشور کمتر از دو میلی گرم در هر کیلوگرم تخمین زده می شود ، بنابراین گیاهان و درختان نمی توانند ریز مغذی ها و عناصر مورد نیاز را جذب کنند و یا به دلیل رسوب و رسوب جذب شوند. استفاده از این عنصر در رگ ها امکان پذیر نخواهد بود. شباهت الکترونیکی یون های کادمیوم به یون های روی باعث می شود تا عنصر کادمیوم عنصر روی را در ریشه های گیاه جایگزین کند ، بنابراین در خاک هایی که پتانسیل استفاده از روی بسیار کم است ، جذب کادمیوم توسط ریشه های گیاهی افزایش می یابد.

حلالیت روی بسیار وابسته به pH خاک و وضعیت اسیدی و قلیایی آن است. وجود کربنات کلسیم به دلیل داشتن pH بالا و قلیایی ، میزان دسترسی روی را کاهش می دهد و همچنین با ایجاد کربنات روی ، دسترسی به روی را کاهش می دهد. بیش از حد فسفر موجود در خاک همچنین می تواند باعث کمبود و کمبود روی شود. وجود بیش از مقدار مورد نیاز مس نیز باعث کاهش در دسترس بودن روی می شود زیرا جذب هر دو کاتیون از طریق همین مکانیسم انجام می شود. بیشتر عنصر روی در ساختمان شبکه خاک و خاک وجود دارد و می توان گفت از نظر گیاهان و درختان غیرقابل دسترسی است. روی در محلول خاک به عنوان یونی یا پیچیده موجود است و می تواند در عناصر تبادل مواد معدنی رس و مواد آلی نیز جذب شود. روی نیز می تواند به عنوان کاتیونهای دو ظرفیتی ، روی هیدروکسید یا کلرید یافت شود.

  • palayeshcood palayeshcood
  • ۰
  • ۰

تعریف کود سولفات آمونیوم

سولفات آمونیوم یک ساختار نمک غیر آلی است که کاربردهای زیادی دارد ، بیشترین کاربرد آن در کشاورزی و تولید کودهای شیمیایی است. بیست و یک درصد ازت از آمونیوم مثبت و بیست و چهار درصد از یون های سولفات یا گوگرد منفی است. به طور کلی ، این ماده با واکنش اسید آمونیاک و اسید سولفوریک تشکیل می شود. درصد اسید سولفوریک خالص باید نود و هشت درصد و آمونیاک نود و نه درصد به صورت مایع باشد.

عنصر نیتروژن یکی از قسمت های اصلی خاک است و به عنوان یک عامل مهم در کشاورزی و زراعت در نظر گرفته می شود. این عنصر اصلی ترین عامل رشد است که در قسمت های مختلف گیاه سرعت بالایی دارد و کاهش این ماده باعث کاهش یا متوقف شدن رشد می شود. . نیتروژن به عنوان فراوان ترین ماده موجود در جو زمین و در عین حال بیشترین میزان مصرف را در بخش های مختلف دارد. این ماده به کمک ریشه های گیاه به شکل یون های آمونیوم ، نیترات و اوره جذب می شود و در سنتز گیاه و تولید پروتئین نقش اساسی دارد. این ماده باعث تولید ترکیبات مختلفی مانند رنگدانه ها ، کلروفیل و آنزیم ها می شود ، رشد گیاهان و درختان را تحریک می کند ، اما باید در نظر داشت که استفاده بیش از حد از این ماده اثرات منفی بر روی گیاه دارد.سولفات آمونیوم پودری

بهترین سولفات آمونیوم کشور

پتروشیمی ارومیه سولفات آمونیوم تولید می کند. نیتروژن با کمک الی و کودهای شیمیایی نیاز گیاهان و خاک را تأمین می کند. کودهای حیوانی و نیترات به دلیل حلالیت در خاک و گیاهان جذب نمی شوند و به سرعت شسته می شوند ، رشد می کنند و از دسترس گیاه خارج نمی شوند. اوره بسیار متحرک است و با شستشو قابل دسترسی است. همچنین باعث ایجاد محیط های قلیایی در خاک های آهکی و سموم خاک می شود. در مقایسه با سایر کودهای ازت ، این ماده دارای نیتروژن بیشتری با خلق و خوی است ، اما به دلیل قلیایی بودن اوره باعث ایجاد مشکلات زیادی در خاک و آب های زیرزمینی می شود. همچنین به دلیل قلیایی بودن خاکهای ایران ، استفاده از اوره باعث ایجاد مشکلات زیادی در خاک و مسمومیت محصولات زراعی می شود. با این حال ، آمونیوم به دلیل بار مثبت آن در ذرات خاک جذب می شود و از شسته شدن عنصر نیتروژن جلوگیری می کند.

این کود در محیط های مختلف و مزارع کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد ، بنابراین به دلیل تأثیر محیط های مختلف و انواع محصول ، مقدار مورد استفاده و روش استفاده متفاوت خواهد بود ، بنابراین انواع این کود تولید و به بازار عرضه می شود. انواع آن شامل گرانول ، پودر و انواع کریستالی و محلول های این ماده است.
 

پودر سولفات آمونیوم

این ماده به صورت کریستال ، پودر و گرانول تولید می شود. دانه سولفامون به دلیل شکل و اندازه دانه ، قابلیت استفاده همزمان با سایر کودها را دارد. یکی دیگر از ویژگی های سولفات آمونیوم دانه ای این است که محلول و آسان برای استفاده حتی به صورت جامد و یا در ترکیب با سایر مواد و کودهای ازت است ، در حالی که فرم بلوری آن فقط باید به عنوان محلول یا کود استفاده شود.

با توجه به قیمت بالای کود سولفات آمونیوم ، ترکیب آن با کود اوره همزمان کاهش می یابد و همچنین باعث افزایش بهتر جذب نیتروژن توسط گیاه می شود. در حقیقت ، بهترین راه برای باروری و تأثیر اقتصادی ازت ، ترکیب این دو است.

کودهای نیتروژن ، نیتروژن موردنیاز را به شکل آمونیاک مثبت مانند خاک اوره با چهل و شش درصد ازت و آمونیاک فاقد آمونیاک در هشتاد و دو درصد ازت و آمونیاک آبی را در سی درصد ازت به خود اضافه می کنند. همانطور که گفته شد این کود به دلیل هزینه بالای اقتصادی مقرون به صرفه نیست ، اما در صورت استفاده از آن منبع بسیار خوبی برای گوگرد محسوب می شود و علاوه بر تأمین نیتروژن مورد نیاز ، کمبود گوگرد را جبران می کند که مهمترین عامل پروتئین است. سنتز.

در برخی موارد ، این ماده می تواند به علفهای هرز اضافه شود تا اثربخشی آنها افزایش یابد. به خصوص وقتی آب به ترکیباتی مانند منیزیم ، کلسیم و سدیم اضافه شود. حلالیت این کود باعث پاشش آن روی گیاهان شده است.

سوپر فسفات ساده و سه گانه ، کلرید پتاسیم ، سولفات منیزیم و سولفات پتاسیم برخی از موادی هستند که می توانند با سولفات آمونیوم ترکیب شوند و به خاک اضافه شوند. موادی مانند نیترات کلسیم و اوره ، اگر با سولفات آمونیوم ترکیب شوند ، فقط دو تا سه روز در خاک ذخیره می شوند. همچنین ، خاکستر و سنگ فسفات از جمله ترکیبات ممنوعه به همراه سولفات آمونیوم هستند.

پس از افزودن سولفات آمونیوم به خاک ، مواد به سرعت تبدیل به اجزای تشکیل دهنده آن می شوند و اگر روی سطح خاک باقی بماند ، در یک محیط قلیایی به گاز تبدیل می شود ، بنابراین ذکر این نکته حائز اهمیت است که پس از افزودن به خاک و قبل از آن او آن را با آب حاصل از آبیاری یا باران مخلوط کرد.

حلالیت سولفات آمونیوم با افزودن آمونیاک بسیار کاهش می یابد.
  • palayeshcood palayeshcood