شرکت پالایش کود

شرکت پالایش کود ارائه دهنده با کیفیت ترین کود های ارگانیک و گیاهی برای انواع گیاهان خانگی و گلخانه ای با ارسال سریع به تمام کشور

شرکت پالایش کود

شرکت پالایش کود ارائه دهنده با کیفیت ترین کود های ارگانیک و گیاهی برای انواع گیاهان خانگی و گلخانه ای با ارسال سریع به تمام کشور

شرکت پالایش کود ارائه دهنده با کیفیت ترین کود های ارگانیک و گیاهی برای انواع گیاهان خانگی و گلخانه ای با ارسال سریع به تمام کشور

۱۱ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

در باغبانی و کشاورزی از انواع کود ها و مواد آلی که ممکن است برای خاک مناسب باشد استفاده میشود. کود کاغذ، کودهای برگ و کودهای حیوانی از انواع مواد مغذی جانبی هستند که می توان برای خاک به کار برد. استفاده از کودهای ارگانیک با توجه به سادگی تولید آن ها در هر مرحله ممکن است. می توان این کود ها را در مقیاس بزرگ تر یعنی شهرداری و صنعتی تولید کرد یا این که در آشپزخانه منزل یک بسته بندی جدا برای تولید کودهای ارگانیک در نظر گرفت. چیزی که در استفاده از کودهای ارگانیک بعد از ترکیبات آن ها اهمیت دارد، زمان مناسب جهت استفاده از کود ارگانیک می باشد که در ادامه بیشتر در این باره می خوانید.

زمان مناسب استفاده از کود ارگانیک

زمان مناسب استفاده از کود ارگانیک

  • palayeshcood palayeshcood
  • ۰
  • ۰

 منشا طبیعی دارد و به سبب وجود میکروارگانیسم های طبیعی در ساختار این کود به جای مواد شیمیایی نظیر سم ها و آفت کش ها کاربرد و اهمیت بیشتری در دنیای کشاورزی و باغداری مدرن پیدا کرده است. کود در واقع موجود زنده ای است که در کنار حیات خود مواد زائد را از خاک دور می کند و مواد زائد خود را که برای گیاه و خاک مناسب است به زمین تزریق می کند. فواید کود ارگانیک بسیار است و با توجه به اهمیت روزافزودن کاربرد این ماده ارزشمند، آشنایی با مراحل ساخت کود ارگانیک مرغوب را به شما توصیه می کنیم.

مراحل ساخت کود ارگانیک مرغوب

مراحل ساخت کود ارگانیک مرغوب

  • palayeshcood palayeshcood
  • ۰
  • ۰

شاید تصور کنید که با توجه به رشد کوتاه گیاه کاکتوس ، نیاز آن به مقادیر مختلف و متناوب کود کاکتوس از سایر گیاهان کمتر باشد. اما حقیقت این است که خانواده کاکتوس ظرفیت های زیادی برای رشد و گلدهی دارند که با دقت بالا در نگهداری از آن ها و مصرف مداوم کودهای کاکتوس می توان آن هارا آشکار کرد.
استفاده از کود کاکتوس رنگ گیاه را تغییر می دهد و شادابی آن را با توجه به ترکیبات کود کاکتوس بیشتر می کند. شما می توانید کود کاکتوس را به صورت دستی و موقت برای گیاهان کاکتوس تولید کنید و بعد از این که آثار استفاده از کود کاکتوس را در گیاه خود مشاهده کردید، از کودهای استاندارد کاکتوس استفاده نمایید.

روش تولید کود ارگانیک کاکتوس در منزل

تهیه کود کاکتوس با استفاده از ترکیبات خاص آن در منزل شاید غیرممکن به نظر برسد. اما تجربه ثابت کرده است که برخی از مواد در منزل به عنوان کود ارگانیک می توانند راهکاری مناسبی برای کوددهی به کاکتوس ها باشند. گیاه چای یکی از بهترین نمونه های کود ارگانیک در سطح خانه است که می توان از آن برای رشد بیشتر کاکتوس و ساکولنت به عنوان کود کاکتوس استفاده کرد.

تولید کود ارگانیک کاکتوس در منزل

تولید کود ارگانیک کاکتوس در منزل

  • palayeshcood palayeshcood
  • ۰
  • ۰

میزان سرعت رشد محصول جز شاخصه هایی است با میزان تجمع ماده خشک در واحد زمان و هم چنین سطح زمین سنجیده می شود. سرعت رشد گیاهان در مراحل اول رشد پایین است و علت نیز به دلیل کامل نبودن پوشش گیاهی، هم چنین بالا بودن میانگین درجه حرارت و جذب مقدار کمتری از نور خوشید است ولی با گذر زمان و طی شدن مراحل پرورش و نمو گیاه و هم چنین توسعه پیدا کردن سطح برگ و نفوذ نور بیشتر خورشید به گیاه و کمتر به خاک مقدار رشد افزایش پیدا می کند. در این بین استفاده از کودهای بیولوژیک از جمله کود آهن بیولوژیک برای سرعت بخشیدن به رشد گیاه می تواند بسیار مفید واقع شود محققان طی مطالعاتی که بر روی نمونه های مختلفی گیاهی به دست آوردند متوجه شدند برای سرعت بخشیدن به رشد و ایمن نگه داشتن گیاهان استفاده از کود آهن بیولوژیک می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

شاخص رشد CGR

شاخص رشد CGR

  • palayeshcood palayeshcood
  • ۰
  • ۰

ساخت کود ارگانیک گرچه ساده به نظر میرسد و به واسطه ابتدایی ترین مواد در دسترس در منازل ممکن است، اما برای این که بهره وری بیشتری از کود داشته باشیم و تغییرات مثبت را در محصولات مشاهده کنیم، نیازمند دقت زیادی در تولید کود، نگهداری و نحوه افزودن کود ارگانیک به خاک هستیم. حتی ظروف تهیه و نگهداری کمپوست یا کود ارگانیک نیز در تهیه کود ارگانیک با کیفیت نقش دارند. در بخش اول با برخی از عناصر و راهکار های موثر در تهیه کود ارگانیک آشنا شدید. در ادامه با سایر عناصر آشنا میشوید.

عناصر اصلی کود های ارگانیک (بخش دوم)

عناصر اصلی کود های ارگانیک (بخش دوم)

ترکیبات مهم کود های ارگانیک

  • palayeshcood palayeshcood
  • ۰
  • ۰


کود آهن سکوسترین NK دارای کلات آهن و ترکیب ویژه ای از نیتروژن و پتاسیم است ترکیب این نوع کود آهن به شکل گرانول قابل حل دارای آب حاوی ۵٫۵% کلات آهن و با ترکیب EDDHA Na Fe به اضافه پتاسیم اکسید ۱۵% و هم چنین ۶٫۴۳% می باشد. این نوع کود آهن به صورت کلاته شده است و دارای ترکیب ویژه ای از نیتروژن و پتاسیم می باشد. این کود آهن در درختان میوه، محصولات زراعی، گیاهان زینتی و صیفی جات استفاده می شود. این کود آهن در خاک های قلیایی و یا آهکی در ph بالاتر از ۷ به خوبی جذب ریشه گیاهان می گردد. این نوع کود دارای ترکیب نیتروژون و پتاسیم بوده و به رشد گیاهان کمک می نماید و در نتیجه با ساختن یک محیط مناسب جهت امکان جذب آهن بیشتری را فراهم می آورند.

کود آهن سکوسترین NK

کود آهن سکوسترین NK

این کود آهن به شکل گرانوله بوده و بنابراین می توان آن را به راحتی در خاک پخش کرد. این نوع کود آهن را می توان در خاک، ماسه و انواع دیگر کود های جامد مخلوط نمود و مورد مصرف خاک قرار داد. این کود رسوبی برجای نمی گذارد و به آسانی در آب حل می گردد و این کود آهن را می توان به روش های آبیاری در گیاه برقرار کرد. مصرف این کود آهن سبب بهبود فعالیت های زیستی گیاه می گردد و هم چنین مشخصات ظاهری گیاه و هم چنین محصولات کشاورزی را بهبود می بخشد و در نتیجه سودآوری جهت محصولات را بدست می دهد.

زمان و مقدار مصرف کود آهن سکوسترین NK

بهترین زمان مصرف این نوع کود آهن در زمان شروع فعالیت های زیستی گیاهان می باشد بنابراین اوایل فصل بهار بهترین زمان مصرف این گیاهان می باشد. مصرف این کود آهن جهت سبزیجات از ابتدای کاشت تا مان برداشت توصیه می شود. مصرف این نوع کود در باغات پس از میوه چینی و در فصل پاییز توصیه می گردد این عمل باعث مقاومت درختان در مقابل سرما می شود و آمادگی گیاه برای رشد را جهت فصل های بعدی بیشتر می گردد.
میزان مصرف کود آهن سکوسترین NK : مقدار کود آهن جهت سیب و گلابی ۴۰-۵۰g در هر درخت، مقدار مصرف هلو ۶۰-۸۰ g در هر درخت، مقدار کود آهن جهت درخت پسته ۲۰-۳۰g در هر درخت، مقدار مورد نیاز جهت درختان انگور و کیوی، ۱۰-۲۰g برای هر درخت، سبزی و صیفی جات ۲-۵ kg در هر هکتار، محصول زراعی۴-۸ kg در هر هکتار، گیاهان زینتی ۴-۸ kg در هر هکتار.


منبع: کود آهن سکوسترین NK و میزان اثرگذاری برگیاهان


کود  کود گیاهان  کود گیاهان آپارتمانی  کود گلهای آپارتمانی کود گیاهان خانگی

کود گیاهان زینتی  کود کاکتوس  انواع کود  کود گلدان  کود باغچه

کود کمپوست  کود زیستی  کود ارگانیک  کود آهن  کود آهن برای گیاهان

کود بیولوژیک  کود آهن بیولوژیک کود اورگانیک  کود هیومیک اسید

کود پسته  کود برای پسته  کود برای درخت پسته  

کود مخصوص پسته

  • palayeshcood palayeshcood
  • ۰
  • ۰


کود آهن به جز در مورد کود سولفات فرو (که دارای اکسایش سریع می باشد و سریعا به آهن فریک تبدیل می شود و بنابراین دارای راندمان کمتری نسبت به دیگر کود آهن می باشد علت آن نیز رسوب هیدرو کسید فریک می باشد که به همین علت در خاک های قلیایی آهن موثر نیست) در بقیه موارد به عنوان کود های موثر ارزان قیمت تلقی می شوند، رایج ترین ترکیبات آهن به شکل کود ، کلات ها می باشند.

مصرف کود آهن سولفاته یا کلاته

  • palayeshcood palayeshcood
  • ۰
  • ۰

کاکتوس گیاهی مقاوم نسبت به گرما و خشکی است. مقاومت کاکتوس به دماهای بالا تا حدی است که اگر دمای میانگین از ۴۰ درجه سانتی گراد پایین تر باشد این گیاه میمیرد. این حساسیت در گیاه کاکتوس و در زمینه تغذیه گیاه نیز وجود دارد. ترکیبات کود کاکتوس که برای این گیاه استفاده میشود مهم است. در برخی از بیابان ها که رشد 

کاکتوس کنترل شده نیست و از کود کاکتوس استفاده نمیشود، رشد گیاه به وسیله عوامل محیطی تعدیل میشود و البته کند تر خواهد بود. کود کاکتوس حاوی عناصر مختلفی است که در ادامه با آن ها آشنا خواهید شد.

ترکیبات کود کاکتوس (بخش دوم)

  • palayeshcood palayeshcood
  • ۰
  • ۰

ساخت کود ارگانیک آن قدر ساده و پیش پا افتاده است که حتی گاهی خودتان نمی دانید که در حال تهیه این کود با آگاهی از نحوه افزودن کود ارگانیک به خاک هستید! اما افزودن و تهیه این کود ها گاهی نتیجه عکس در تولید و پرورش گیاهان دارند! تنها آشنایی با عناصر تشکیل دهنده کودهای ارگانیک در این زمینه به شما کمک نمی کند و در مجموع باید یک سری نکات را در نظر داشته باشید و از ارتکاب این اشتباهات در ساخت کود ارگانیک خودداری کنید.

اشتباهات رایج در ساخت کود ارگانیک

اشتباهات رایج در ساخت کود ارگانیک

بررسی اشتباهات رایج در ساخت کود ارگانیک

  • palayeshcood palayeshcood
  • ۰
  • ۰

چگونگی استفاده از کود آهن بیولوژیک در زمین های مخصوص کشاورزی از طریق روش غرقابی

یکی از راه کار های استفاده از کود آهن بیولوژیک شیوه ی غرقابی کردن و یا کرتی است در آبیاری به این سبک زمین را کرت بندی کرده و آن را به قطعات به اندازه ی مساوی به شکل مربع و یا مربع مستطیل درآورده و آب وارد این کرت ها شده و پس از اینکه آب به داخل قطعات وارد شد جریان آن را می بندند. در این شیوه ابتدا کود آهن بیولوژیک را با ماده ای که تلقیح کننده است به حجم بیست لیتر تهیه می نمایند پس از این عمل ماده ی تهیه شده را درون یک ظرف به حجم ده برابر حجم ظرف اولیه یعنی دویست لیتر که دارای شیر است ریخته و پس از باز کردن راه آب در زمانی که آب به میانه های زمین کشاورزی وارد شد به طریق آهسته شیر بشکه ی حاوی کود بیولوژیک را باز کرده و اجازه می دهند تا کود آهن بیولوژیک وارد تمامی بخش های زمین کشاورزی گردد.

چگونگی استفاده از کود آهن بیولوژیک - بخش دوم

چگونگی استفاده از کود آهن بیولوژیک – بخش دوم

  • palayeshcood palayeshcood