شرکت پالایش کود

شرکت پالایش کود ارائه دهنده با کیفیت ترین کود های ارگانیک و گیاهی برای انواع گیاهان خانگی و گلخانه ای با ارسال سریع به تمام کشور

شرکت پالایش کود

شرکت پالایش کود ارائه دهنده با کیفیت ترین کود های ارگانیک و گیاهی برای انواع گیاهان خانگی و گلخانه ای با ارسال سریع به تمام کشور

شرکت پالایش کود ارائه دهنده با کیفیت ترین کود های ارگانیک و گیاهی برای انواع گیاهان خانگی و گلخانه ای با ارسال سریع به تمام کشور

  • ۰
  • ۰

کود آهن مخصوص درخت سرو و کاج (RNA PC)

از این کود میتوان به عنوان اولین کود برای درختان کاج و سرو در ایران نام برد . عناصر بکار رفته در این گیاه کمک بسیاری به رشد این درختان میکنند .

فواید استفاده از کود  RNA PC  :

رشد درخت کاج و سرو

درمان زردی درختان و فقر آهن

بالارفتن عمل فتوسنتز

افزایش مواد آلی خاک

ضد آفات ، ضد شته ، شپشک و ...

مختصر آشنایی با درختان کاج و سرو

درخت کاج چیست ؟

درخت کاج Pinus Tree نام مشترک اعضای کاجیان خانواده ای از درختان چوبی صمغی با برگ های سوزنی و همیشه سبز است. درخت کاج انواع مختلفی دارد. بیش از 100 گونه درخت کاج وجود دارد. این درختان بیشتر با آب و هوای سرد و خشک سازگاری داشته و در شرایط سایه رشد نمی کنند.

درخت سرو چیست ؟

درخت سرو Cypress tree نوعی درخت دارای قد بلند که می تواند به ارتفاع 16 متر برسد. این درخت گسترده و هرمی شکل است. در زمان کاشت درخت سرو، از خاک اصلاح شده با کود کمپوست یا دیگر مواد آلی استفاده می کنند همچنین محتوای خاک را با مواد مغذی و معدنی مهم تقویت می کنند. هرس موجب تحریک رشد این درختان می شود. آبیاری خوب و منظم آن از تنش خشکی جلوگیری کرده و به مقاومت درخت در مقابل بیماری کمک می کند. استفاده از کودهای مناسب به رشد این دو درخت کمک بسیاری می کنند .

کود مخصوص درخت کاج و سرو

در کود مخصوص درخت سرو و کاج از عناصری نظیر اهن، نیترات، پتاس، گوگرد و مواد آلی ساخته شده است. که هر کدام این عناصر نقش بسیار زیادی در رشد و سرسبزی درختان کاج و سرو دارد.

تاثیر آهن و نیترات و پتاس ، گوگرد بر روی درختان کاج و سرو

کود درخت کاج و یا کود درخت سرو ، کود کاملی با محتوای آهن، گوگرد، نیتروژن و پتاس و مواد معدنی و آلی است. عنصر آهن و نیتروژن باعث رشد و سرسبزی درختان کاج میگردد . گیاهان همیشه سبز بیشتر در خاک های اسیدی تر با محتوای آلی مناسب رشد می کنند. بنابراین میتوان گفت ،بهترین کود برای درخت کاج، کود  (RNA PC) است.

اغلب اوقات درختان کاج و سرو مورد حمله آفات قرار میگیرد که وجود گوگرد در این کود، بسیار به دفع  آفات از این درختان کمک میکند .

کمبود آهن بر روی درخت کاج : رشد درختان در خاک های اسیدی نوع خاصی از کلروز را نشاند می دهد. برگ های فعلی زرد و تغییر رنگ در انتهای سوزن ها بیشتر است.

کود مخصوص درختان سرو و کاج (RNA PC) بعنوان بهترین کود برای درخت سرو شناخته میشود. رشد سریع درخت سرو نیازمند کوددهی و هرس آن ها در اوایل بهار است. هرس این درختان در اواخر تابستان یا پاییز موجب تحریک رشد جدید که بسیار حساس است می شود که در افت درجه حرارت و زمستان آسیب پذیر خواهد بود. درخت سرو در خاک با طیفی از عوامل قلیایی رشد می کند. تست خاک قبل از کاشت نهال سرو جهت جایگزین کردن مواد مغذی از دست رفته خاک ضروری است. آهن ، نیتروژن و پتاس مواد مغذی مهمی هستند که درختان سرو بشدت به آنها نیاز دارند ولی در کنار آن مواد آلی و معدنی نقش مکمل را در این کود دارند، کود (RNA PC) سرشار از مواد آلی و معدنی است.

کمبود آهن در درخت سرو : در صورتی که درخت در خاک با PH بالا کاشته شود عدم جذب آهن موجب بروز کلروز (زردی) می شود. از کود کلات آهن که سازگار و وفق پذیر با خاک بسیار قلیایی است استفاده کنید.

روش های استفاده از کود RNA PC :

غرقابی ، چاله کود، قطره ای

طریقۀ استفاده :

10 کیلوگرم از کود به همراه هزار لیترآب در یک هکتار

برای هر درخت بالغ هر شش ماه  10 الی 15 گرم

کود مخصوص کاج مطبق (RNA PC)

طریقۀ استفاده برای کاج مطبق :

برای این نوع کاج هایی که در گلدان پرورش پیدا می کنند ، هر شش ماه مقدار 5 گرم(نباید بیشتر از 5 گرم شود) در آب حل شود و بعد از 5 دقیقه به گلدان داده شود.

برای کاج هایی که در باغچه پرورش پیدا کرده و به عبارتی درختان بالغ، هر شش ماه 10 گرم

نکته :

بهترین روش در استفاده از این کود روش چاله کود است .


برای خرید این محصول بر روی لینک زیر کلیک کنید:

http://palayeshcood.com/product/%DA%A9%D9%88%D8%AF-%D8%A2%D9%87%D9%86-%D9%85%D8%AE%D8%B5%D9%88%D8%B5-%D8%AF%D8%B1%D8%AE%D8%AA-%DA%A9%D8%A7%D8%AC-%D9%88-%D8%B3%D8%B1%D9%88-rna-pc


  • ۹۶/۰۲/۱۰
  • palayeshcood palayeshcood

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی