کود برای درخت پسته در مناطق مختلف متفاوت است. یعنی مناطقی که از نظر آب و هوایی خشک هستند با مناطق مرطوب، نیاز به کود های مختلف یا ترکیبی از چند کود دارند تا مواد مغذی خاک بطور کامل تامین  شود. پسته در مناطقی که دارای زمستان های به اندازه کافی سرد و دارای تابستان های طولانی هستند می روید. این گیاه در مقابل خشکسالی و تابستان هایی که درجه حرارت بسیار بالایی دارند مقاوم است.

در مقایسه با درخت بادام و زیتون، پسته همان میزان مقاومت در مقابل سرما را دارد اما گل دهی آن دیرتر از درخت بادام است. خنکی و انجماد مورد نیاز حدود ۶۰۰ الی ۱۵۰۰ ساعت برآورد شده است. بهترین پسته در مناطق گرم و خشک می روید و درخت این گیاه برای استفاده در ساخت ظروف مناسب نیست. بنابراین بایستی از کود برای درخت پسته که بصورت منحصربفرد برای نیاز های مختلف تولید می شود استفاده نمود.

کود برای درخت پسته در مناطق مختلف

کود برای درخت پسته در مناطق مختلف

انواع کود برای درخت پسته

عمل کود دهی با توجه به محصول، باغ، منطقه و نیاز آن ها بصورت خاص اجرا می شود. اما به این نکته توجه داشته باشید که درخت پسته نیاز بالایی به کود دارد و برخی از کود ها به تنهایی و به طور کامل پاسخگوی نیاز این درختان نیستند. برخی از انواع کود برای درخت پسته شامل کود های زیر می باشند که البته بایستی دارای کیفیت بالایی باشند و مواد مغذی تامین کننده ای داشته باشند.
کود مرغی، کود گوسفندی و کود گاوی
این سه کود به ترتیب از کود مرغی بیشترین و کود گاوی کمترین میزان مواد مغذی پسته را دارا می باشد. کود برای درخت پسته محصولی از پالایش کود را می توان نام برد که کاملا منحصر بفرد بوده و منطبق با نیاز های  این درخت است.

منبع: کود برای درخت پسته در مناطق مختلف

کود  کود گیاهان  کود گیاهان آپارتمانی  کود گلهای آپارتمانی کود گیاهان خانگی

کود گیاهان زینتی  کود کاکتوس  انواع کود  کود گلدان  کود باغچه

کود کمپوست  کود زیستی  کود ارگانیک  کود آهن  کود آهن برای گیاهان

کود بیولوژیک  کود آهن بیولوژیک کود اورگانیک  کود هیومیک اسید

کود پسته  کود برای پسته  کود برای درخت پسته  

کود مخصوص پسته