شرکت پالایش کود

شرکت پالایش کود ارائه دهنده با کیفیت ترین کود های ارگانیک و گیاهی برای انواع گیاهان خانگی و گلخانه ای با ارسال سریع به تمام کشور

شرکت پالایش کود

شرکت پالایش کود ارائه دهنده با کیفیت ترین کود های ارگانیک و گیاهی برای انواع گیاهان خانگی و گلخانه ای با ارسال سریع به تمام کشور

شرکت پالایش کود ارائه دهنده با کیفیت ترین کود های ارگانیک و گیاهی برای انواع گیاهان خانگی و گلخانه ای با ارسال سریع به تمام کشور

  • ۰
  • ۰

کود مخصوص مرکبات (RNA M1)

اولین کود آهن مخصوص مرکبات در ایران کود RNA M1 است ، و به جرات میتوان گفت بهترین کود برای مرکبات (پرتقال،نارنگی، لیمو، لیموترش، نارنج، گریپ فروت، بالنگ و...) کود RNA M1 می باشد زیرا عناصری در این کود وجود دارد که بسیار برای انواع درختان مرکبات بسیار مفید بوده و باعث رشد و باردهی انها میشود.

عناصر به کار رفته در کود مرکبات :

آهن 18 الی 20%  ,  گوگرد 20%  ,  نیترات 3%  ,  پتاس 4%  ,  مواد آلی و معدنی 30%

مختصر فواید استفاده از کود برای مرکبات RNA M1 :

درمان زردی درختان و فقر اهن

بالا رفتن عمل فتوسنتز

افزایش مواد آلی خاک

رشد میوه ها و درختان

ضد آفات، ضد قارچ، ضد سفیدک، ضد شپشک و ...

تاثیر آهن و گوگرد و نیترات و پتاسیم بر روی مرکبات

  1. تاثیر آهن بر روی مرکبات : آهن در مرکبات بعنوان کاتالیزور در واکنش های اکسایش و کاهش عمل می کند و در تنفس، فتوسنتز و کاهش نیترات و سولفات دخیل است. فقر آهن در مرکبات موجب رنگ پریدگی و زردی برگ ها می شود بطوری که رگ سبز برگ ها مشخص است.
  • علائم کمبود آهن در مرکبات : کوچک بودن میوه های مرکبات و کلروز آهن در شاخه های جوان ظاهر می شود. تحت کمبود شدید، برگ ها سفید رشد متوقف شده و ریزش زود هنگام دارند. در خاک های آهکی و قلیایی بیشتر است.
  1. تاثیر گوگرد بر روی مرکبات : گوگرد جزء مهمی از آنزیم و پروتئین های دیگر است و برای تشکیل کلروفیل در تولید مرکبات مورد نیاز است. گوگرد اثر مستقیم بر محصول دارد.
  • علائم کمبود گوگرد در مرکبات : علائم کمبود گوگرد در مرکبات مشابه با کمبود ازت است. جوانترین برگ ها زرد می شوند. میوه ها موفق به رسیدن به اندازه کامل نشده و دارای پوست ضخیم تر از حد معمول هستند. در مناطق با بارش بالا کمبود گوگرد بیشتر است.
  1. تاثیر نیترات بر روی مرکبات : نیترات موجب بهبود رشد نهال مرکبات از طریق تاثیر بر فعالیت فتوسنتزی و تجمع کلرید می شود. در گیاهان شور، مکمل نیترات موجب کاهش ریزش برگ، تحریک فعالیت فتوسنتزی و افزایش رشد برگ های جدید می شود. اصلاح کمبود نیترات غلظت کلرید ریشه را کاهش می دهد.
  • نقش نیترات در مرکبات : نیترات یک مولفه کلیدی از آنزیم ، ویتامین ، کلروفیل و دیگر اجزای سلولی است که در رشد و توسعه محصول ضروری است. نیتروژن یکی از مهمترین مواد مغذی برای بازدهی بالای محصول در مرکبات است.
  1. تاثیر پتاسیم بر روی مرکبات :  تاثیر عنصر پتاسیم بر روی مقاومت درختان مرکبات در برابر سرما و انواع آفات غیر قابل اجتناب است ، وجود عنصر پتاس باعث خوش طعم شدن میوه ها میشود و به ماندگاری گیاه کمک بسیار زیادی میکند.

اصلاح کمبود و تاثیر آهن و گوگرد و نیترات بر روی مرکبات

برای اصلاح کمبود و تاثیر آهن و گوگرد و نیترات بر روی مرکبات بایستی مواد معدنی خاص و شرایط خاک را در نظر گرفت.

نیاز های معدنی مرکبات : مرکبات نیازمند مقادیر زیادی ازت، پتاسیم و مقادیر کمی از مواد مغذی دیگری مانند منیزیم، مس و روی هستند.

اثر نیترات در مراحل مختلف رشد مرکبات :

  1. در مرحله گل دهی: تقویت محصول و حاصلخیزی درخت
  2. در مرحله میوه دهی: حفظ رشد برگ، گل دهی و میوه های فربه
  3. در مرحله توسعه میوه و بلوغ: حفظ بازدهی میوه و بهبود و اصلاح ضخامت پوست و اسیدیتیه میوه
  4. در مرحله برداشت: تشویق فعالیت شاخ و برگ

کاربرد آهن درمرکبات : لیمو به کمبود آهن حساسیت بیشتری از پرتقال و گریپ فروت دارد. شکل استفاده از آهن برای اصلاح کمبود آن اهمیت دارد. کلات در خاک های قلیایی با ثبات تر است. محلولپاشی برگی کمبود آهن زودگذر را کاهش می دهد.

روش های استفاده از کود مرکبات :

غرقابی ، چاله کود، محلول پاشی ، قطره ای

طریقۀ استفاده :

10 کیلوگرم از کود به همراه هزار لیتر آب در یک هکتار

دو نوع کود دهی برا ی درختان وجود دارد :

1- پیشگیری (جلوگیری از فقر آهن)

2- درمان (درمان فقر آهن)

برای هر درخت بالغ (پیشگیری) : 20 گرم

برای هر درخت بالغ (درمان) : 30 گرم

برای هر نهال : 5 گرم

برای خرید این محصول بر روی لینک زیر کلیک کنید:

http://palayeshcood.com/product/%DA%A9%D9%88%D8%AF-%D8%A2%D9%87%D9%86-%D9%85%D8%AE%D8%B5%D9%88%D8%B5-%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%A8%D8%A7%D8%AA-rna-m1


  • ۹۶/۰۲/۱۳
  • palayeshcood palayeshcood

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی