شرکت پالایش کود

شرکت پالایش کود ارائه دهنده با کیفیت ترین کود های ارگانیک و گیاهی برای انواع گیاهان خانگی و گلخانه ای با ارسال سریع به تمام کشور

شرکت پالایش کود

شرکت پالایش کود ارائه دهنده با کیفیت ترین کود های ارگانیک و گیاهی برای انواع گیاهان خانگی و گلخانه ای با ارسال سریع به تمام کشور

شرکت پالایش کود ارائه دهنده با کیفیت ترین کود های ارگانیک و گیاهی برای انواع گیاهان خانگی و گلخانه ای با ارسال سریع به تمام کشور

  • ۰
  • ۰
گلخانه خورشیدی در ایران
استفاده از روش های جدید برای استفاده از انرژی خورشیدی، برای یک منبع خوب، سالم و بدون خطر برای گرم شدن گلخانه‌های کشاورزی، جهت کم شدن میزان مصرف کود و کم شدن مقدار مشکلات گلخانه‌داران در ارتباط با سوخت، قدمی مهم و دارای اهمیت در صرفه جویی و کاهش مصرف سوخت های فسیلی کشور و نگهداری و حفظ آن و کاهش از آلودگی هوا و به خطر انداختن محیط زیست می باشد. گلخانه خورشیدی در هم در مقیاس کوچک و خرد و هم در مقیاس بزرگ و کلان، در دیگر کشورها طراحی و ساخته و اجرا شده است . گلخانه خورشیدی که از انرژی خورشید استفاده می کند تا استفاده از سوخت فسیلی حذف یا کم شود.
گلخانه‌ خورشیدی برای مکان های سرد که گرم شدن اصلی تر از سرد شدن است خوب می باشد. انرژی خورشیدی به کمک گلخانه جذب می‌شود و چرخش تهویه‌ای هوا صورت گیرد . فضای گلخانه هم باید تهویه و سایه مناسب داشته باشد تا در فصل گرم و تابستان از جذب گرمای بیش از اندازه جلوگیری شود .گلخانه خورشیدی انرژی گرمایی خورشید را به داخل انتقال می دهد طراحی بدنه اصلی آن با توجه به اقلیم و استفاده از ساختمان بستگی دارد . آب با ظرفیت گرمایشی زیاد سبب شکل گیری هوای متبوع می شود راه منتقل کردن گرما در گلخانه است که خصوصیات جابجایی هوا را ایجاد می کند.
گلخانه خورشیدی چیست و چه مزایایی دارد؟
طراحی گلخانه با انرژی خورشیدی
گزینه هایی که این گلخانه ها را از گلخانه های معمولی متفاوت میکند :
  • مواد ذخیره‌ای
  • جهت و شیب
  • تهویه طبیعی
  • عایق بندی
  • ذخیره‌سازی انرژی
  • روش درست نصب پوشش‌ شفاف
گلخانه خورشیدی با این صفات از سایر گلخانه های دیگر تفکیک می شوند :
جهت و مسیر گلخانه و شیب پوششهای شفاف آن برای دریافت حداکثر گرمای خورشیدی در طول زمستان، استفاده از مواد ذخیره کننده برای حفظ کردن گرمای خورشیدی، عایق‌بندی خوب در قسمتهایی که تابش مستقیم خورشید کم است . راه های مناسب نصب پوشش شفاف جهت کم کردن از دست دادن حرارت استفاده از تهویه طبیعی برای خنک کردن گلخانه در فصل تابستان. استفاده درست از این روش ها در طراحی گلخانه خورشیدی روش مناسبی جهت طراحی، ساخت و نگهداری انرژی خواهد بود.
جهت و جهت گلخانه و شیب پوشش شفاف آن برای گرفتن بیشترین حرارت آفتاب در فصل سرما، استفاده از ترکیبات ذخیره ساز به منظور نگه داشتن حرارت آفتاب ، عایق مناسب در مناطقی که نور مستقیم خورشید ضعیف است راه های مناسب نصب یک پوشش شفاف جهت کاهش اتلاف گرما استفاده از تهویه طبیعی برای خنک کردن گلخانه در تابستان. استفاده صحیح از این روش ها در طراحی گلخانه های خورشیدی راهی مناسب برای طراحی ، ساخت و حفظ انرژی خواهد بود.
اصولا از این روش‌های برای ذخیره انرژی خورشیدی استفاده می شود :
  1. بتن
  2. سنگ
  3. کاشی‌های کف
  4. دیواره‌های حامل خاکستر
در جاهایی که مخزن نگهداری حرارت استفاده نمی شود باید از وسایلی که می توانند باعث انعکاس نور به داخل گلخانه گردد بهره برد.
مزایای گلخانه های خورشیدی
  1. شفافیت پنل خورشیدی: شفافیت خوب و براق بودن سطح را است به گونه ای که انرژی خورشیدی در گلخانه را تا حد امکان مورد استفاده قرار گیرد.
  2. صرفه جویی در مصرف انرژی
  3. کاشت چندین محصول
  4. برداشت محصولات طی بازه های زمانی مشخص
  5. کیفیت محصولات
  • ۹۹/۰۲/۰۵
  • palayeshcood palayeshcood

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی